Nybörjarlöpning i Haninge

Hur många gånger har du börjat med löpning och slutat? För att du tappat motivationen, fått ont i benhinnor eller knän eller för att du tycker det är svårt att börja på egen hand?

Jag var länge en nybörjarlöpare som fick problem med benhinnor när jag började springa, eller ett knä som började konstra eller problem med ryggen. Det gjorde att jag tappade lusten och slutade. Och när jag var bättre så började jag om, och fick snart sluta av samma anledning.

Sen lärde jag mig att göra om och göra rätt och har tränat hundratals löpare till väldigt positiva resultat efter det.

Denna träningsgrupp handlar om att lära dig hur du ska komma igång utan att få ont någonstans eller tappa motivationen på vägen. Med rätt skor kan du springa året om. Om du vill. För mig handlar det inte om att kunna springa en viss distans eller en hastighet för att kunna kalla dig löpare. Du kanske vill springa 2 km, 5 km eller 25 km. Men du måste börja nånstans och du behöver förstå hur du ska komma komma dit utan att skada dig på vägen.

Var springer vi tillsammans?

Vi springer i Rudans Friluftsområde, på grus eller i skogen men dina vanliga löparskor som du har nu funkar gott och väl. Om du är sugen på att köpa nya skor så bollar jag gärna med dig.

Vi ses vid Rudans Utegym och startar därifrån. Det finns massor av gratis parkering, hit kommer du med bil om du skriver in Rudanvägen 42 på GPS. Hit kommer du även med pendeltåg station Handen, som stannar precis vid friluftsområdet.

Vad kommer vi göra?

Vi kommer springa OCH träna för att stärka kroppen så den kan ta dig fram i den hastighet och distans du önskar. Detta då löpning ökar din vikt ca 3-4 ggr per steg (enligt Newtons lag) och därmed skapar stor belastning på kroppen. Därför kommer vi även addera enkla men effektiva övningar för att du ska kunna njuta ännu mer av din löpning.

Du kommer få ökad kondition, styrka och rörlighet.

Hur många gånger ses vi?

Vi kommer att träffas vid 8 tillfällen totalt. Dessa är med start den 1 juni och på måndagar kl 19-20 under hela juni.

Dvs 5 tillfällen á en timme under hela juni. Sen tar vi en paus under juli då ni får prova er fram med den information och nya kunskap ni fått hittills. Jag finns även tillgänglig för frågor i en facebookgrupp under sommaren så att du inte tappar motivationen eller lusten om du får problem med smärta eller liknande. Jag stöttar dig hela vägen.

Sen träffas vi sista tre tillfällen 3, 10 och 17 augusti.

Hur många deltagare tar jag in i denna träningsgrupp per gång?

Jag tar in max 8 personer för att kunna ge samtliga personlig feedback på löpteknik och specifika övningar för dig för att göra din träning mer effektiv och roligare.

När börjar denna träningsgrupp?

För att undvika missförstånd så är det den 1 juni.

Vad kostar det?

795 kr för 8 tillfällen á en timme.

Då får du;

  • Personlig feedback för att ge dig de verktyg DU behöver för att ta löpningen till den nivå du önskar
  • 8 timmar med en professionell tränare och utbildad löpcoach med över 6 års erfarenhet att coacha löpare att minska risken för skador och öka glädjen att springa.
  • En facebookgrupp för stöd och pepp, som kommer bli ett stort stöd under juli då du tränar på egen hand
  • Hjälp med din löpträning under 12 veckors tid för att skapa den riktning du önskar med din löpträning

Hur anmäler jag mig?

Du fyller i formuläret nedan. Efter att du tryckt på Skicka så kommer du skickas vidare till den facebookgrupp som kommer finnas tillgänglig för dig under 12 veckors tid med start 1 juni.

Har du några frågor innan du bestämmer dig?

Jag har en eller flera frågor som jag undrar över Maria

 

Verification

Vill du anmäla dig på en gång? Först till kvarn, så de 8 första att anmäla sig får en plats. Skulle du inte få plats denna gång så hamnar du på reservlistan för denna grupp, men kommer också vara först ut att bli erbjuden plats vid nästa träningsgrupp som startar.

Ja vad kul, jag vill vara med!!

 

Verification