Mysklädesträning

Igår blev det mysklädesträning. Dvs jag orkade inte ens byta om från myskläder till träningskläder så ordentligt nedvarvad var jag.

Men även om hjärnan njöt av flera timmar i soffan så gjorde inte kroppen det. Ryggen började säga ifrån och jag fick spänningshuvudvärk.

För huvudvärken la jag till serratus push, vilket är den första övningen i filmen. Och de övriga två övningarna fick sätta igång djupa bålmusklerna (övning nr 2) och rumpan (övning nr 3) för att avlasta ryggen.

Passet i sin helhet blev 2 set av 50 sek vardera per övning 

  • Serratus push
  • Sidoplanka liggandes, 50s per sida
  • Höftlyft med press ut av knän mha gummiband 

De övningarna som tog mig ca 7 min att göra gjorde susen. Inte bara fick jag bort huvudvärk och trött rygg utan jag blev också sugen på en promenad. Så det blev en sån också i duggregnet, väldigt uppfriskande. Och extra skönt att slappa vidare på soffan efteråt.

6 kommentarer

  1. Kia säger:

    Ser lagom skönt ut att utföra på mattan nedanför sängen, håller med om att kroppen säger till när den vilat klart och hjärnan låtsas inte höra, tack för videon. Gott nytt år.

    • marialavestedtsegeblad säger:

      Ja det var just då alldeles lagom. Man behöver inte alltid åka till gymmet för att träna kroppen önskar bara få röra på sig. Varsågod och gott nytt år!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *