Metoder för att hantera stress OCH skapa bättre livskvalitet i vardagen

Idag har jag använt mig av flera metoder för att hantera känslor av stress. Inte för att jag behövde dem specifikt idag, men för att jag vill leva ett liv med kvalitet, glädje och känsla av att vara i fas med mig själv. Inte bara överleva, då många tar till liknande metoder då och endast då..

Så vad har jag gjort undrar du?!

Jag la mig väldigt tidigt igår, och vaknade utsövd. Att hålla sig till rutiner kopplat till sömn är oerhört positivt för hälsan. Innan vi hade barn så la jag mig senare på helgerna, tyckte det var lyxigt. Men det ruckade mina rutiner och var inte särskilt behagligt när klockan ringde tidigt på måndag morgon igen.

Njöt av mobilfritt så mycket som möjligt. För mig som har en lite osund förkärlek till Instagram och Facebook så är det väldigt skönt att lägga undan mobilen. Vara närvarande och njuta av det som händer nu.

Tog med familjen till havet, åt lunch och kastade stenar tills vi höll på att få en överdos av D-vitamin och frisk luft. Man blir trött men väldigt lycklig av några timmar i solen i naturen.

Avslutade dagen på gymet. Påfylld med hormoner som gör mig gladare och skapar bättre förutsättningar för att hantera mer stressiga dagar.

Nu är jag redo för en ny arbetsvecka. Hur känner du?

2 kommentarer

    • marialavestedtsegeblad säger:

      Verkligen! Detta är ju bara ett sätt att njuta av den, men rätt så klassisk för mig. Vad skönt att höra, hoppas du får en riktigt bra start på nya veckan!!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *