God Julträningspass

Igår körde jag ett riktigt endorfinpass med maken. Vi hade barnvakt och var sugna på att ta i och svettas. Maken önskade även flås. Kanske är detta något du vill köra i mellandagarna?

Vi värmde upp med höftlyft och band pull apart för att få igång musklerna i rumpa, bål och skulderbladsmuskulatur.

Sen körde vi 3 set vardera med 10-12 reps av; (med ca 2 min vila mellan varje del)

1. Raka marklyft och dynamiska utfall

Vi körde på 40 kg. Anledningen till att vi körde raka istället för vanliga marklyft är för att jag har lite problem med mina knän och maken håller på att lära sig tekniken. Vi körde dynamiska utfall och höll i 6kg hantel i vardera hand. Här kan man ju köra statiska om balansen inte tillåter dynamiska.

2. Rodd med stång, knäböj med wallball och rygglyft.

Jag höll mig till låg vikt på stången för att skulderbladsmusklerna skulle jobba korrekt. Wallball med lätt vikt och rygglyft körde vi i maskin men när vi skulle filma var den upptagen. Det går lika bra att köra på golvet om inte tillgång till sån maskin.

3. Rodd, sprintsquats och armhävning

Det blev lite ”tävling” här oss emellan. Men det var kul med lite utmaning. Den ena rodde och fick inte sluta förrän den andra var klar med 16 sprintsquats och sedan 10 armhävningar.

Det var två svettiga och glada småbarnsföräldrar som åkte hem till julklappsinslagning och uppesittarkväll.

Kör du detta pass i sin helhet eller ngn av delarna i mellandagarna?

God Jul önskar jag dig dagen till ära!

4 kommentarer

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *