Tips till rörelseglädje

För er som missat det så delar jag just nu med mig av mig tips och information på temat vardagsmotion och rörelseglädje i en kostnadsfri facebookgrupp. Förra veckan fick deltagarna tips på övningar för stela nackar, bröstryggar och axlar. Jag delar med mig övningarna i egenskap av personlig tränare och utifrån de behov som finns i gruppen.

Jag tänkte dock dela med mig av ett tips för att få dem att bli av i vardagen, kanske främst under arbetstid för att det är där som problemen med smärtande nackar, axlar och bröstryggar uppstår.

Gemensamt för alla är att de är enkla att utföra, det krävs inga eller minimalt med redskap. Du behöver inte byta om. Men om du sitter 8 timmar på en arbetsplats där värk uppstår så räcker det inte att göra övningarna nån gång i veckan. Utan för bästa resultat dagligen, gärna flera gånger om dagen.

Det bästa och enklaste är helt enkelt att sätta timer (t.ex mobilen) och jobba 50 minuter åt gången. Därefter tar du en paus, lämnar din arbetsplats. Går till köket och hämtar och dricker ett glas vatten. Sedan gör du 15 stycken av valfri övning. Vilken tidsintervall du föredrar eller behöver går att prova dig fram till. Men detta är ett sätt för att det ska bli av och kroppen är gladare efter en arbetsdag.

Jag kommer fortsätta dela med mig av sköna och enkla övningar att göra för mer rörlighet, men även tips på hur du får in mer vardagsmotion i ditt liv i facebookgruppen som pågår fram till 1nov.

Här hittar du facebookgruppen på temat vardagsmotion och rörelseglädje.

 

Varma hälsningar

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *