Kontinuitet för resultat

När man jobbar med mental och fysisk träning är det viktigt för mig som tränare att kunna ha en tydlig dialog med mina klienter om förväntningar.

Jag får nämligen frågan ofta; ”När kommer jag börja se resultat?”

Frågan som är väldigt svår att ge ett svar på. Det beror på är nog det första jag säger sen får man se till helheten för att kunna skapa ett mål som känns accepterat för både mig som tränare men framförallt de jag tränar. Om inte hen är nöjd, insatt i vad som kan hindra och vad som kan hjälpa till men även fått en pirrande känsla i magen av motivation så är det struntsamma. Då måste jag som tränare bli tydligare i min dialog för att komma dit.

Men en sak om detta kan jag säga, kontinuitet kommer ge dig resultat. Ett pass kommer inte ge dig de resultat du vill ha, inte på långsikt iallafall. Men säg 3 pass i veckan kan göra det, vecka efter vecka. Att skriva ner vad du är tacksam för en dag kommer inte ge dig den underbara känslan av att se livet med nya glasögon, utan det är när du skriver den listan dag efter dag efter dag.

Kontinuitet ger resultat

Jag skulle inte vara ärlig mot dig om jag lovade dig ett datum då kan du se resultat. Men en sak kan jag lova dig, om du gör det som behövs så kommer du komma dit.

Det här är något jag tänker mycket på nu när jag håller på att utveckla mitt företag och äntligen kommit igång med träningen så som jag vill. Våra barn sover generellt bra på nätterna, mer ork finns och vi har blivit bättre på att planera och skapa rutiner för att nå våra mål med träningen. Vi är i detta fall jag och min man. Stöd för att komma dit du vill är viktigt, någon som hejar på dig. Förra veckan hade jag som mål att träna 5 tillfällen, och det blev 6. En bonus som absolut inte kommer finnas tillfällen för varje vecka.

Så när det känns motigt, ge inte upp. Du kommer se resultat, vilka dessa än är. Genom kontinuitet. Heja dig!!

 

Önskar dig en fin dag! <3

5 kommentarer

  1. Skincares säger:

    Tack för ert peppande inlägg. Kom nyss ut från gymmet o hemma väntar tre barn varav ett vill amma. Men i min livsfara just nu är jag nöjd med 3 ggr i veckan sant smärtfrihet. Att vara smärtfri får mig att prioritera träningen även när det är svårt att få ihop det tidsmässigt.

    • marialavestedtsegeblad säger:

      Vad kul att höra att du uppskattade det! Vad härligt att höra också att du kommit igång med träningen. Att vara snärtfri är en väldigt stor motivation!

  2. AngelicasVärld säger:

    Ja det är ju verkligen så, kontinuiteten i träningen är så viktig! Jag hade ju min klassiker framför mig under förra året och hade då mål hela vägen vilket gjorde att varje pass räknades…vid Vasaloppet (sista delen i klassikern) så var jag nog mitt mest vältränade jag just för att jag hållit uppe träningen hela året!

    • marialavestedtsegeblad säger:

      Vad härligt, grattis till genomförd klassiker!! Att träna så skapar ju också variation som är positivt för träningen.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *