Att sätta fokus för resultat

Jag är inte riktigt redo att dela med mig av mina mål för 2018. De har ännu inte blivit helt klara för mig. Jag vill inte stressa fram något.

Det jag däremot vet är att jag kommer satsa på några få mål. Jag behöver vara fokuserad, då jag brustit i fokus tidigare. 

Tills vidare sätter jag fokus för dagen, eller min intention för dagen kan man också kalla det. 

Imorse började jag veckan med att sätta 3 fokus för veckan, inte mer och mindre. Därifrån detaljplanerar jag dagarna och veckan.

3 fokus som är steg till mina mål för 2018 och för livet. 3 fokus som jag kan gå tillbaka till när jag vacklar i min tro på mig själv, när jag blir ofokuserad eller hellre vill lata mig (obs med lata mig menar jag okynnesligga i soffan, icke att förväxla med nödvändig vila och återhämtning) än göra det som behövs.

Det här inte bara sänker min stress, det ökar min självkänsla. Och på fredag hoppas jag kunna bocka av ett stort mål för mig! Då behövs fokus!

Det viktigaste av allt? Att ta en stund varje dag (vi pratar 5-15 min) att skriva ner ditt fokus och planering! 

Vad är dina fokus för denna vecka som leder dig till mindre stress och mer självkänsla?

4 kommentarer

    • marialavestedtsegeblad säger:

      Då är vi två som har primärt fokus att plugga denna, har sluttenta på kurs på fredag:-) Lycka till med pluggandet!!

  1. Anna / Webbtanten säger:

    Jag tycker tvärtom 🙂 Att hela tiden ha mål skapar stress för mig. Jag vill vara. Här och nu. Kunna vara spontan. Förstår din tanke. Men den är inte för mig, tror det är väldigt individuellt vad och hur man behöver göra för att få rätt fokus för det man vill göra.

    • marialavestedtsegeblad säger:

      Vad bra att du hittat en metod som funkar för dig, det är ju viktigast! Jag har provat det flera år men inte funkat för mig:-) viktigast att hitta det man själv är bekväm med, så länge man testar ett sätt i taget bara!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *